درب آشیانه هواپیما

محصول جدید

مشاوره، طراحی و اجرای انواع درب های صنعتی بسیار بزرگ

آشیانه هواپیما

آشیانه هلیکوپتر

سوله کشتی سازی

جزییات بیشتر

درب آشیانه هواپیما | HANGAR DOOR

درب تمام اتوماتیک آشیانه تا عرض۸۰ متر و ارتفاع ۱۶ متر

آشیانه هواپیما
آشیانه هواپیما

توضیح مختصر: جهت عبور هواپیما های مختلف به آشیانه جهت تعمیرات و سرویس های دوره ای، درب هایی با عرض و ارتفاع های زیاد با مکانیزم های مختلف طراحی و اجرا می گردد.

کاربرد: دربها آشیانه جهت ورودی آشیانه هواپیما و همچنین سوله های عظیم می باشند و برای فرودگاه ها و کارخانجات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی و اجرای این نوع دربهای اتوماتیک نیازمند مطالعات مهندسی ویژه ای می باشد:

  1. محاسبه نوع سکشن ها یا پرده براساس کاربری درب
  2. نوع استراکچر و استحکام مورد نیاز سازه سوله
  3. سرعت وزش باد منطقه
  4. نوع هواپیما و عرض ورودی مورد نیاز
  5. ابعاد مورد نظر جهت نصب
  6. طراحی مکانیزم بازو بسته شدن درب با توجه به محدودیت های فضای سوله
آشیانه هواپیما
آشیانه هواپیما

مطالعات ژئوتکنیک خاک و طراحی فوندانسیون ریل های تحتانی و فوقانی درب

 این مطالعات شامل نمونه برداری از خاک سطح زمین ، طراحی و اجرای فندانسیون به همراه آرماتور بندی جهت مقاوم سازی ریلهای در برابر بار وارده تا ۱۸۰ تن می باشد.

 

آشیانه هواپیما
آشیانه هواپیما

طراحی سازه درب و نوع آلیاژ و فولاد مورد نیاز

با توجه به وزن اجزای سازه مورد نظر و بار نیروهای خارجی وارده بر سازه (نیروی باد)، ستون  های قاب، تیر ورق درنظر گرفته می شود.

به علت دهانه طویل قاب سازه درب آشیانه، برای تیر از سیستم خرپایی استفاده می شود تا از خیز تیر جلوگیری گردد.

با توجه به عدم پیوستگی تیر در راستای اصلی آن (محل عبور دم هواپیما)، تیر می بایست به رفتر (Rafter ) قاب سوله وصل گردد.

با توجه به پهنای مجموع ریل های اسلب ها (Slab ) در حدود ۱٫۵ متر، از دو قاب استفاده شده و تیرهای عرضی جهت جلوگیری از خیز Guide ها بین دو قاب نصب و Guide ها به این تیرها متصل میشوند.

فولاد بکار رفته در سازه درب آشیانه از st37 با تنش جاری شدن ۲۴۰۰ کیلوگرم بر ساتیمتر مربع می باشد.

با نصب بادبند بین دو قاب درب آشیانه، پایداری سازه در برابر باد تضمین می گردد.

آشیانه هواپیما
آشیانه هواپیما

طراحی سیستم محرکه هر اسلب درب

دربهای اسلایدینگ آشیانه مجهزموتورهای گیربکسی به همراه چرخ دنده خورشیدی و زنجیر می باشد.
مرکز کنترل کاملا پیشرفته مجهز به کلیدهای بالا، پایین و استپ جهت کنترل درب ها است.

آشیانه هواپیما
آشیانه هواپیما

سیستم اتوماسیون درب آشیانه براساس چرخ هایی که بروی ریل های راه آهنی می لغزد حرکت می کند.

در طرفین درب موتور هایی بصورت کشنده می باشد که بروی اولین لت نصب و با نیرویی که بروی چرخ ها ایجاد می نماید لتها را باز یا بسته می نماید.

آشیانه هواپیما
آشیانه هواپیما

مکانیزم حرکت درب و آرایش حرکتی

مکانیزم حرکت هر اسلب درب با توجه به موقعیت سازه و فضای موجود طراحی می گردد.

مراحل اجرای درب آشیانه هواپیما:

  • بررسی محاسبات سازه موجود
  • طراحی، ساخت و نصب سازه فوقانی نگهدارنده دربها بر اساس آشیانه موجود
  • طراحی ، ساخت و نصب سازه اصلی دربها
  • تخریب، گودبرداری، حمل و تسطیح محل فونداسیون ریلهای پایین
  • طراحی فونداسیون، اجرای آن و ریل گذاری
  • ساخت و نصب سازه نگهدارنده - ستونهای عمودی و المانهای افقی – در طرفین آشیانه
  • طراحی،نصب و را اندازی سیستم مکانیکال و الکتریکال
  • پوشش نمای درب: استفاده از پوششهای نورگیر، پلی کربنات یا استفاد از پوشش ورق رنگی فلز
آشیانه هواپیما
آشیانه هواپیما
آشیانه هواپیما
آشیانه هواپیما
آشیانه هواپیما
آشیانه هواپیما

گروه کارا با تجربیات ارزشمند در طراحی و ساخت درب آشیانه هواپیما در کشور، اقدام به طراحی، ساخت و اجرای این نوع دربها بصورت قراردادهای EPC می نماید

6 محصول مرتبط در همین شاخه: